duminică, 8 noiembrie 2009

Tort de visine cu crema de iaurt.






Tort cu visine si crema de iaurt.
--------------------------------------
Ingrediente:
1 blat de vanilie(Kaufland).
Pentru crema:
6 linguri zahar brun.
2 linguri zeama de lime.
2 plicuri zahar vanilat.
2 plicuri gelatina pudra Dr.Oetker.
300gr smantana Covalact 15% grasime.
500 ml frisca vegetala Hulala(produs din categoria dulciurilor, pe baza de grasimi vegetale).
300 gr crema de iaurt.
300 gr branza de vaci dulce.
2 linguri de zeama de lamaie,pentru crema de iaurt.
14 piscoturi de sampanie.
Pentru decor:
visine cat sa acopere doua randuri de blaturi(cel din mijloc si cel de deasupra).

Crema de iaurt:
Se amesteca iaurtul cu cele 6 linguri de zahar brun si 2 linguri zeama de lime,apoi se adauga smantana,branza de vaci dulce si se omogenizeaza bine.Se lasa deoparte.Separat se lasa la inmuiat gelatina in 150ml apa rece,(circa 5 minute)apoi se incalzeste usor pana la dizolvarea complecta si se adauga in crema de iaurt, smantana si branza de vaci dulce.Lasam aceasta crema la rece cel putin 30 de minute. Batem frisca(daca este fara zahar se adauga dupa gust,eu am pus 6 linguri de zahar).Apoi adaugam frisca in crema de iaurt cu grija,amestecand usor de jos in sus.Se obtine o crema spumoasa.
Intr-o forma de tort cu cercul detasabil se aseaza o folie de plastic alimentar,se aseaza blatul,se insiropeaza cu putin sirop de visine,pe fiecare blat in parte,se adauga crema din abundenta,pana la ultimul blat(blat insiropat,crema,blat insiropat, crema)Pe marginile formei de tort se pun jumatati de piscoturi de sampanie.Peste crema punem din loc in loc boabe de visine, cu putin sirop.Piscoturile de sampanie se inmoaie cu cateva picaturi din siropul de visine.Cate putin pe fiecare,in parte.Mentionez ca printre spatiile, dintre piscoturi am turnat gelatina transparenta ca sa se formeze un strat care sa le lege mai bine.Pentru ca sa se intareasca crema dam la frigider tortul pana a doua zi.Pe blatul din mijloc si cel de deasupra am pus visine,iar deasupra am pus crema de iaurt si am acoperit cu gelatina transparenta.Montarea si finisarea tortului depinde de imaginatia fiecaruia.Pofta buna !!!

3 comentarii:

  1. Buna Carmen
    ingenioasa ideia ta atunci cand folosesti zaharul brun in combinatie cu iaurtul,pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. -Ce pot eu spune?Sunt uluit,ma mir,admir,imi plac si te-asi "manca" impreuna cu oricare din retete.Felicitari si noul an 2010 sa va aduca dvs.si familiei dvs.implinirea tuturor dorintelor.Nu sunt musai un gurmand,eu fiind in stare sa mananc si lemne daca imi este foame,dar o mancarica bine prezentata face mult.Ca si o femee.Nu e niciuna urata,ci doar ...altfel prezentata/prezenta.Cu respect,nartip

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-am vizitat blogul.Ai multe retete gustoase aici.Ne stim de pe gustos.ro.Sunt Maria si cautam o reteta de tort, usoara, aspectuoasa si foarte gustoasa si am gasit-o la tine, Carmen.Peste cateva zile , fiul meu isi va sarbatori ziua de nastere.Ii voi prepara tortul tau de visine si crema de iaurt.Sper ca imi va reusi si va fi tot atat de frumos ca al tau.Numai bine, Maria

    RăspundețiȘtergere