vineri, 6 noiembrie 2009

Tort cu afine de padure si crema de iaurt.






Timp de preparare:
1 ora si 30 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
1 blat de cacao(Kaufland).
Pentru crema:
6 linguri zahar.
2 linguri zeama de lime.
2 plicuri zahar vanilat
2 plicuri gelatina pudra Dr.Oetker.
300gr smantana Covalact 15% grasime.
500 ml frisca lichida Hulala(produs din categoria dulciurilor, pe baza de grasimi vegetale).
200 ml frisca lichida Hulala.(pentru ornat tortul).
400 gr crema de iaurt.
2 plicuri de intaritor de frisca de la Dr Oetker.
Pentru decor:
500g afine de padure,pentru sirop si pentru pus pe deasupra tortului.
200 gr afine de padure(pentru ornat tortul pe deasupra dupa ce a fost pusa frisca in doua culori).
6 linguri zahar si 6 linguri apa.
frisca alba si frisca mov pentru ornarea tortului.

Mod de preparare:
Crema:
Se amesteca iaurtul cu cele 6 linguri de zahar si zeama de lime,apoi se adauga smantana si se omogenizeaza bine.Se lasa deoparte.Separat se lasa la inmuiat gelatina in 100ml apa rece,apoi se incalzeste usor pana la dizolvarea complecta.Se adauga in crema de iaurt si smantana.Lasam aceasta crema la rece cel putin 30 de minute. Batem frisca(daca este fara zahar se adauga dupa gust,eu am pus 6 linguri de zahar), la care adaugam si un plic de pudra de intaritor de frisca de la Dr Oetker.Apoi adaugam frisca in crema de iaurt cu grija,amestecand usor de jos in sus.Se obtine o crema spumoasa.
Pregatire afine:
Intr-o craticioara se pun afinile bine spalate si scurse,se adauga 6 linguri de zahar si 6 linguri de apa,si se pune la foc sa fiarba pentru 5 minute.Dupa ce am terminat cu fierberea lor se pun intr-o strecuratoare sa-si lase tot siropul.Siropul se pune peste blaturile gata cumparate(eu am folosit doar 2 blaturi).Le-am insiropat cu acest sirop pe rand.
Finisare:
Intr-o forma de tort cu cercul detasabil se aseaza o folie de plastic alimentar,se aseaza primul blat,se insiropeaza cu siropul de afine pregatit si se pune crema din abundenta(3/4 din crema).Peste crema punem din loc in loc boabe de afine cu putin sirop si cu ajutorul unui betisor (betisor de frigaruie) amestecam in crema.Punem deasupra si cealalta jumatate de blat insiropat si o acoperim cu restul de crema.Adaugam afinele din siropul pe care l-am fiert 5 minute si pe care le-am scurs bine, pe toata suprafata tortului.
Se da la rece pentru 4-5 ore.Eu personal l-am lasat de seara, pana a doua zi dimineata cand l-am ornat cu frisca de doua culori,alba si mov.Cea mov am facut-o prin adaugarea a 6 lingurite de sirop in frisca.Mentionez ca am avut mai multa frisca lichida pe care am pastrat-o pentru ornat,iar in aceasta frisca am mai pus un intaritor de frisca de la Dr Oetker.Se scoate din forma si se aseaza pe un platou.
Este un tort foarte racoritor si delicios. Pofta buna !!!

3 comentarii:

  1. Acest tort, nu a fost frumos ornat,deoarece nu am avut ustensile,pentru a putea sa-l ornez frumos.A fost ornat cu o punga de plastic,taiata la un capat.Acum avem in dotare tot ce ne trebuie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bun si frumos ornat!

    RăspundețiȘtergere