joi, 5 noiembrie 2009

Ciorba Radauteana.






2 ore si 30 minute (complexitate medie)

Ingrediente:
4 piepti de pui.
1 telina potrivita.
4 sau 5 morcovi potriviti.
3 cartofi.
2 radacini de pastarnac.
1 ceapa rosie.
1 capatana usturoi.
1 lamaie.
2 ardei grasi rosii.
400 gr smantana(15% grasime).
3 oua.
frunze de leustean.
frunze patrunjel.
sare,piper proaspat macinat,menta uscata sau verde,vegeta fara sare.

Mod de preparare:
Punem mai intai carnea, la fiert intr-o oala de 6 litri si intre timp curatam si spalam tot zarzavatul pentru ciorba.Dupa ce am spumuit(am luat spuma la ciorba),punem zarzavatul peste carnita,sa fiarba.Dupa ce a fiert zarzavatul il scoatem si il bagam la robot pentru pasat.Carnea eu personal o desfac in suvite(doi piepti ii desfac suvite si 2 piepti ii tai cubulete,pentru design).Separat imi pastrez o cana de 500 ml din zeama in care au fiert zarzavaturile si carnea.Pun zarzavaturile pasate in zeama ramasa si adaug jumatate dintr-o capatana de usturoi pisata.Cealalta jumatate de capatana pisata o diluez cu 3 sau 4 linguri de apa si 100 ml lapte batut Brenac.Acest usturoi pisat cu putina apa si lapte batut il pot folosi cei care doresc mai mult usturoi in cioba.Dupa ce au fiert toate,adaugam zeama de la o lamaie, inchidem focul la ciorba,punem capacul si o lasam sa se linisteasca.Separat batem doar galbenusurile cu smantana si 500 ml zeama pe care am oprit-o de la ciorba.Ca sa se desfaca bine, le bagam la blender si apoi amestecam cu ciorba din oala.Mentionez ca eu am pus la inceput doar un ardei gras rosu,dar mi-a placut culoarea si atunci am mai pus unul.Se serveste cu un ardei iute.Pe marginea unui castronel este pus un ardei iute rosu taiat si curatat de seminte.Pofta buna !!!

Un comentariu:

  1. Aceasta ciorba, este specifica zonei Radauti.Noua ne place tare mult, aceasta ciorba si o fac cel putin odata pe luna.

    RăspundețiȘtergere