luni, 2 noiembrie 2009

Negresa cu glazura de ciocolata si bombonele.






Timp de preparare:
1 ora si 30 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
3 pahare zahar.
3 pahare faina.
3 linguri cacao.
300 gr unt.
10 oua.
250 ml lapte dulce.
2 plicuri zahar vanilat, Dr Oetker.
1 praf de copt Dr Oetker.
1 esenta de lamaie.
Pentru glazura:
2 tablete de ciocolata Primola 57% cacao(200 gr)
100 ml frisca lichida Hulala.
30 gr unt.

Mod de preparare:
Se pune laptele cu zaharul si cacaoua, intr-o craticioara se amesteca bine si punem pe foc, la foc domol,lasam sa fiarba si amestecam incontinuu,pana devine ca o smantana subtire,apoi o dam la rece.Intr-un castron se pune untul taiat cubulete,peste care adaugam crema de cacao racita.In compozitia de unt se adauga cate un galbenus pe rand si se amesteca cu mixerul dupa fiecare,apoi adaugam cele 3 pahare de faina amestecata cu praful de copt.Separat se bat albusurile spuma cu putin zahar si se adauga peste crema de cacao.Se tapeteaza cu hartie pergament o tava si se pune compozitia rezultata in ea.O bagam la cuptor,pentru copt,facem proba cu scobitoarea ca sa vedem daca este coapta(se tine in cuptor cel putin 60 minute).Separat topim cele 200 gr de ciocolata Primola,100 ml frisca lichida si 30 gr unt.Cum am scos prajitura din cuptor o taiem,in ce forma dorim si adaugam ciocolata lichida peste prajitura ca sa intre si intre spatiile unde a fost taiata.Mentionez ca eu am o mensura de 250 gr/ml cu care masor compozitia pentru negresa si am pus compozitie dubla de ingrediente,deoarece am o tava dreptunghiulara mare(mensura poate fi vazut in poze).O decoram cum dorim.Pofta buna !!!

Un comentariu:

  1. Stii ca reteta asta am facut-o si eu si mi-a iesit foarte buna. Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere