miercuri, 24 martie 2010

Ciorba de fasole alba de post.






Timp de preparare:
2 ore (complexitate medie)

Ingrediente:
750 gr fasole alba uscata.
2 morcovi.
1 radacina pastarnac.
1 bucata radacina telina.
2 cartofi roz.
1 litru bors.
sare,piper roz proaspat macinat,tarhon,cimbru.

Mod de preparare: Curatam fasolea si o punem in apa cu o seara inainte de a o fierbe,pentru a face ciorba.A doua zi o fierb in doua ape si arunc apa de doua ori.Abia in a treia apa pregatesc ciorba.Pun fasolea fiarta in 3 l de apa deja clocotita.Arunc apa de cel putin doua ori,ca sa evit problemele cu stomacul.Curatam legumele:morcovul,cartoful,radacina de pastarnac si telina,le tocam si le vom pune la fiert in cea de a treia apa.Cand toate zarzavaturile sunt gata fierte,asezonam cu ce condimente ne plac mai mult,eu am pus:sare,piper proaspat macinat roz,cimbru,tarhon si cine doreste poate sa puna si cateva linguri de bulion. Eu o acresc cu bors de la tarani si fac si un mujdei de usturoi cu smantana sau cu iaurt,dar acum fiind in postul pastelui nu am mai facut niciun mujdei,am mancat-o cu ceapa rosie si cubulete de paine coapte in cuptor.Pofta buna !!!

Un comentariu: